ПРИВІТНЕНСЬКА ЗОШ І-ІІІ ступеня

Fruits and vegetables.

Підсумковий урок

(англійська мова 3 клас)

Вчитель: Ребрук Аліна Денисівна©

с. Привітне 2013

Тема: Овочі і фрукти. Підсумковий урок по темі.

Мета: Повторити і активізувати лексичні одиниці до теми ”Fruits and vegetables”, закріпити слова, структури ”I like…”, ”I don’t like…”, ”I would like…”, утворюючи речення та сприймаючи їх на слух; активізувати використанню вивчених лексичних одиниць і структур у мовленні. Формувати навички монологічного та діалогічного мовлення. Розвивати навички правильної вимови, читання, побудови речень, виразів, діалогічного мовлення, виховувати працелюбність, інтерес до іноземної мови.

Обладнання: тематичні картки по темі ”Fruits and vegetables”; матеріали для гри «В магазині»; «Мій улюблений салат»; роздатковий матеріал, плакат з кросвордом, комп’ютер, проектор.

Тип уроку: закріплення та систематизація знань, умінь та навичок.

Plan

I. Greeting

1. Warming – up.

2. Phonetical drills

3. Announcing the topic and the aims of the lesson.

II. Oral practice (vocabulary practice)

a)pictures

b)reciting

III. Listening.

a) Pre – listening task

b) Listening

c) Post – listening

IV. Writing

1) Fill in.

2) Complete the words

V. Physical training

VI. Reading

a) Pre – reading activities.

b) While – reading activity

c) Post – reading activity.

VII. Speaking

1) Game “What is it?”

2) Let's play the "I like" game.

3) Game “Fruit or vegetable”

4) Game “In the shop”

5) Game “I am a cooker”

6) Solving puzzle.

VIII. Conclusion.

PROCEDURE

I. Greeting

T.: Good morning, children!

Ps.: Good morning, good morning

Good morning to you

Good morning, good morning

I am glad to see you.

1. Warming – up.

T.: - I am glad to see you, too

- Let’s begin our lesson.

- How are you?

- How old are you?

- Where do you live?

- What street do you live in?

(Pupil’s answer the teacher’s questions)

2. Phonetical drills

T.: - Look at the pictures.

(The pupils listen, read and repeat)

3. Announcing the topic and the aims of the lesson.

T.: - Our today’s topic is “Fruits and vegetables”. Today we’ll check how you learn the vocabulary; we’ll make up sentences, listen and play, recite the poems.

II. Oral practice (vocabulary practice)

T.: Look at the pictures and name what you see.

a) a cucumber, an apple, a carrot, a potato, an onion, an orange, a raspberry, a banana.

P1. I see …

b) Revision! What rhymes do you remember about fruit and vegetables?

PI. I like coffee,

I like tea.

I like apples

In the tree.

P2. Apples are sour,

Apples are sweet,

Apples are juicy

And nice to eat.

P3. One slice of onion,

Two slices of bread,

Three slices of sausage –

It won’t be bad!

III. Listening.

a) Pre – listening task

I know about your favourites, your cre­ative abilities and I know that you like to guess riddles. Am I right? Ok. Listen to me and try to guess.

b) Listening

Solve there riddles about vegetables

1) A hundred shirts

All without buttons.

What is it?

(A cabbage)

2) An old man dressed in brown

Takes off his coat

And the tears run down.

(An onion)

3) I am round and brown,

I grow under the ground.

What am I?

(A potato)

4) I am long and orange,

Sweet and tasty.

I grow under the ground.

(A carrot)

5) I am long, thin vegetable

With dark, green skin.

You like to eat me

And not only in spring.

What am I?

(A cucumber)

c) Post – listening

T.: Listen to the words and clap you hands when you hear the words connected with our topic (the pupils listen and clap)

a room, an apple, an onion, a cucumber, a fox, a mother, a banana, a pencil, a carrot, a window, an orange, a cabbage, a pen, a potato.

IV. Writing

1) Fill in.Listen to the task. You should find the letters of 5 words. Which of them are names of vegetables?

Complete the words

arotrc - carrot

bacgeba - cabbage

lonem - melon

sepgra - grapes

2) Complete the words

(the pupils write on the blackboard and in the copybooks the letters filling in the blanks)

a cuc..mber

an ap..le

a c..rrot

a p..tato

an on..on

a or..nge

a r..spberry

a b..nana

V. Physical training

Hands up! Hands down!

Hands on hips!

And sit down!

Stand straight!

Bend left, bend right!

Stand straight!

Get’s jump: 1,2, 3-Hop!

1,2, 3-Stop!

VI. Reading

a) Pre – reading activities.

T.: How do you think children, what this text is about?

b) While – reading activity

Little Apples and Big Apples

Mummy, I want an apple.

Give me an apple, please.

It is evening now, my boy.

Apples sleep in the evening.

You must go and sleep, too.

Oh, no Mummy.

Only little apples sleep, big apples do not sleep.

Give me a big apple, please, Mummy.

c) Post – reading activity.

T.: Take the stripes with the sentences and make up the story. Read your text.

(Групі учнів роздаються розрізані на окремі речення текст. Після зачитування вголос учні інших груп визначають, чи послідовно складений текст. Вправа виконується за допомогою роздаткового матеріалу)

VII. Speaking

Тренування лексики на вимову та вживання.

1) Game “What is it”

Учитель називає слова, що асоцію­ються з назвою овоча або фрукта, а діти відгадують їх. Коли діти відга­дують, вчитель показує муляж пев­ного овоча чи фрукта.

Можливі асоціації:

1. fruit, sour, juicy, yellow (lemon);

2. fruit, sweet, long, yellow (banana);

3. fruit, sweet, sour, round, orange, juicy (orange);

4. fruit, sweet, sour, round, yellow/red/ green, juicy (apple);

5. vegetable, red, round (tomato);

6. vegetable, long, green (cucumber);

7. vegetable, sweet, orange (carrot);

8. vegetable, brown, bitter (onion).

2) Let's play the "I like" game.

Every pupil names the fruit or vegetable he/she likes.

For example:

P1. I like apples.

P2. I like apples and plums.

P3. I like apples, plums and pears.

P4. I like apples, plums, pears and grapes.

3) Game “Fruit or vegetable”

(на дошці прикріплені картки із зображенням овочів чи фруктів. Необхідно розділити , що відноситься до фруктів, а що до овочів)

I don’t know where are fruits or vegetables.

Help me, please!

Is it a fruit?

Is it a vegetable?

(Умова: називати назви з правильними артиклями a / an.)

4) Game “In the shop”

(один з учнів продавець, інші покупці)

Shop – assistant: Good morning. I am a shop – assistant. Let’s play shop. I have many fruits and vegetables. What would you like …

P1.: Give me 3 apples, please.

Sh.: Here you are.

P1.: Thank you. Good – bye!

Sh.: Welcome. Good – bye!

P2.: Give me 4 bananas and 2 oranges, please.

Sh.: Take 4 bananas and 2 oranges, please.

P2.: Thank you. Good – bye!

Sh.: Welcome. Good – bye!

5) Game “I am a cooker”

Do you like to cook?

Today we make salad’s.

(Дві групи дітей. Одна група готує овочевий салат, друга фруктовий салат)

Fruit salad

I make a fruit salad

I take one apple, two oranges, a banana and some cream.

Vegetable salad

I make a vegetable salad

I take one onion, one tomato, two cucumber and some oil.

6) Solving puzzle.

The last task is to solve the crossword puzzle.

VIII. Conclusion.

T.: Dear children, you had a very good time at the lesson.

You have carried out a lot of tasks.

You know names of fruit and vegetables.

Repeat, please.

(показ слайдів, повторення назв)

I like you work

That’s all for today. Good – bye!

Кiлькiсть переглядiв: 14214

Коментарi

  • EverettCrest

    2018-04-03 00:09:16

    [url=http://a2mebel.ru]Детская мебель[/url]...

  • Altusdalk

    2018-04-02 19:15:56

    The increase in IL-1, IL-6 and TNF- in microglia and astrocytes is followed on a cascade of downstream explosive events, which may recruit cells of the adaptive safe organization (Vezzani and Granata 2005). Such constraint has led to major operating variations between modules, that agree to them to be functionally differentiated into input processing modules, semantic map modules, higher level curb modules and rejoinder modules, as well as others (and also with differentiation at sub-cortical raze)...

  • AKUUnloalf

    2018-04-02 18:40:02

    Компания «Акен» – профессиональная сервисная служба, с которой ремонт окон больше не проблема. Мы предоставляем широкий спектр услуг быстро и с гарантией. Это и ремонт пластиковых окон, и регулировка пастиковых окон в Киеве, и ремонт стеклопакетов, и замена стеклопакетов. Нередко случается так, что ищущих ремонт пластиковых окон, могут огорчить результаты запроса ремонт окон цена. Но это не относится к клиентам сервисной службы «Акен», поскольку мы имеем свое производство, а это дает возможность значитльно сэкономить...

  • Briancruby

    2018-04-02 17:51:37

    #sabrinavip# http://imv-kaz.kz/modavip-555922.html http://am-2.ru/modavip-997980.html [url=http://rusportcentr.ru/modavip-744334.html]Модный Джемпер С Доставкой[/url] [url=http://okurs.ru/modavip-642003.html]Джинсы Бойфренды Женские[/url] http://uhta-ds66.ru/modavip-874881.html [url=http://imv-kaz.kz/modavip-102764.html]Школьный Джемпер Доставка[/url] http://rusportcentr.ru/modavip-628813.html [url=http://europoker.ru/modavip-760352.html]Модная Камуфляжная Одежда[/url] http://rags15.ru/modavip-970266...

  • Altusdalk

    2018-04-02 15:36:22

    Since the biological sketch out of lung series facilitates alacritous oxygenation of blood as it perfuses the alveolar spaces, lungs do not obtain ana- tomical barriers restricting the hoard of unfamiliar airborne chemicals. Balancing of convulsion direction outcomes and the refuge of vagus stress, thalamic profound perspicacity, and responsive neurostimulation: documentation from randomized controlled trials. Clearly, so some of the power'and the madness'of excite are in its possibility, not its actuality [url=http://amazoniabr...

  • KristinaPab

    2018-04-02 09:24:54

    Доброго времени суток Рекомендуют врачи Очень дешевые препараты [url=http://anticancer24.ru/shop/275/desc/luciacalabru]LuciAcalaBru - аналог КАЛКВЕНС (CALQUENCE)-Акалабрутиниб (acalabrutinib)[/url]...

  • VolkarKi

    2018-04-02 08:42:36

    Children who include a stretched rectal vault may exposure diarrhea, where leakage occurs everywhere a fecal mass. Chocolate, skim extract, and French fries be enduring not been proven to promote to the frequency or asceticism of acne. Glynn P, Coakley R, Kilgallen I, et al [url=http://amazoniabr.org/en/tourism/area4/malegra_fxt_140_mg_quality_online_malegra_fxt_otc/]discount 140 mg malegra fxt with amex[/url] erectile dysfunction treatment cost in india. In procedure to require facts from the database at in the frontend, controllers can also be added to the web accommodation running Ruby on Rails...

  • sochi.cat/-sleks

    2018-04-02 01:01:26

    [url=http://строительстводомовсочи.рф/]Строительство домов Сочи[/url] [url=http://otdelka-sochi.ru/]отделка сочи[/url] [url=http://xn----8sblempgtc0ap0d.xn--p1ai/]отделка квартир в сочи[/url] [url=http://vip-otdelka-sochi.ru/] вип отделка сочи[/url] [url=https://pivo-opt.ru/pages/pivo-optom-v-moskve.html]пиво оптом в москве[/url]...

  • FolleckTold

    2018-04-01 20:46:19

    After multidose oph- thalmic products, a general guideline provided in Catalogue 4 will highlight CMC aspects that deprivation to be considered in ophthalmic formulation design. More specifi- cally, the following ten countries arrange highest incidence kind of CL: Afghanistan, Algeria, Colombia, Brazil, Iran, Syria, Ethiopia, North Sudan, Costa Rica, and Peru. I establish wads of others likewise [url=http://amazoniabr.org/en/tourism/area2/levitra_plus_400_mg_effective_levitra_plus_no_rx/]generic 400mg levitra plus free shipping[/url] erectile dysfunction in diabetes mellitus pdf...

  • Donaldgoorp

    2018-04-01 18:22:39

    Эффективное продвижение в интернете. allsubmitter базы данных http://bit.ly/2yvpbEy - allsubmitter импорт базы...