Заняття з молодшими школярами «Я серед дітей. Я та інші».

Мета: створення позитивної атмосфери в групі, розвиток навичок групової взаємодії та спілкування, доброзичливого ставлення до інших та позитивного самосприйняття.

Матеріали та обладнання: демонстраційний матеріал, психокорекційна казка, кольоровий папір, клей, ножиці, ватман.

Хід заняття.

Психолог. Доброго дня, дорогі малята.

Психолог. А хто з вас любить слухати казки?.. Ну тоді, сідайте зручніше і уважно слухайте історію про ромашку.

Психокорекційна казка «Сила слова». (Автор Применко Н.)

Під лагідними промінчиками сонечка ніжилися на зеленій галявині квіти ромашки. Їм було добре рости разом. Цілісінький день вони гомоніли, бавилися, жартували.

Але не всім квітам було весело і затишно. Під великим і могутнім деревом, яке захищало її від негоди, росла тут і одна самотня Ромашка. З нею ніхто не спілкувався – всі інші ромашки цієї галявини вважали її пихатою, зарозумілою, бо вона була дуже гарна.

- Подивіться лише на її листя, яке воно широке і яскраво – зелене, - сказала одна Ромашка.

- А гляньте на її ніжно – білі пелюстки, ніби фата у нареченої, - сказала друга Ромашка.

- Хіба така красуня буде дружити з нами?.. Лише погляньте на себе і на неї, це неможливо, бо всі красуні – пихаті, - сказала третя Ромашка.

Довго вони обговорювали це. Дивлячись на них, красуня Ромашка лише мріяла про те, як би з ними потоваришувати.

- Чому вони не бажають зі мною дружити? Напевно, я не така, як вони? – засмучено промовила самотня Ромашка.

У небі загуркотів грім, вдарила блискавка. Небо стало темним, і яскраве сонечко зі своїми лагідними проміннячками сховалося за хмарками.

Пішов теплий лагідний дощик.

- Привіт, красуне! – заговорила Краплинка, - Я – Краплинка, живу на хмаринці.

- Привіт, а я – Ромашка, живу на зеленій галявині.

- Я все про тебе знаю, бо живу високо в небі і за тобою спостерігаю. Знаєш, чому ти не маєш друзів серед інших ромашок?

- Чому? – запитала зацікавлено квітка.

- Тому, що інші вважають, що ти зазнайкувата, бо красива.

- Я не така, - впевнено відповіла Ромашка.

- Це ти знаєш, що ти не пихата, а інші – ні, бо ти з ними не розмовляєш. От як би ти почала з ними спілкуватися, вони пізнали б тебе, - сказала Краплинка.

- А хіба вони захочуть зі мною розмовляти, - запитала Ромашка.

- А ти спробуй, і побачиш, що буде, - промовила Краплинка. – А мені вже час повертатися на хмаринку, мене вже кличуть сестрички. До побачення!

І Краплинка зникла. Довго вагалася Ромашка, але все ж таки розпочала розмову із сусідками:

- Добрий день! Правда, сьогодні чудова погода?

Здивовані ромашки відповіли в один голос:

- Так, сьогодні прекрасний, чудовий день. Літній дощик полив нас, і після цього ми будемо гарно рости.

- А можна мені з вами дружити, гомоніти разом? – запитала красуня Ромашка.

- Звісно можна. Ми охоче будемо дружити з тобою.

Після цієї розмови всі ромашки з галявини почали дружити з нашою красунею.

Красуня Ромашка зрозуміла, що сила слова зблизила її з іншими квітами і допомогла знайти друзів.

Обговорення:

  • Чому квіти думали, що Ромашка зазнайкувата і пихата?
  • А якою була насправді Ромашка?
  • Як ви думаєте, хто зробив перший крок до дружби: квіти на галявині чи красуня Ромашка?

Отже, якщо хочеш мати друзів – не чекай, коли вони в тебе з’являться, а сам зроби крок назустріч.

Психолог. Казочки ви любите слухати, а чи любите ви малювати і клеїти?.. Тоді давайте всі разом створимо незвичайне, чарівне дерево, біля якого росла Ромашка, яке захищало її від вітру і бурі. Це дерево буде символом казки, тобто нагадуватиме нам про казочку. Зробимо його за допомогою наших рук. Кожному з вас роздаю кольоровий папір, ви повинні обмалювати свою руку олівцем, потім вирізати руку по контуру, а далі ми разом приклеїмо ваші «долоньки» до великого аркушу паперу, утворивши дерево. Наша зустріч підходить до кінця. Що вам сьогодні найбільше сподобалося?..

Вправа «Кольори»

Мета: розвиток асоціативного мислення. Потрібно за 1 хвилину назвати 5 предметів певного кольору (синього, жовтого та ін.), повторювати не можна. Той, хто за одну хвилину не зможе назвати предмети – виходить з гри, а переможець стає ведучим i пропонує колір для пошуку .

Вправа „Бабуся складає у валізу…”. Ведучий починає розповідь: ”Бабуся складає у валізу… гребінець”, а наступна дитина має повторити вже сказане, додавши свій предмет. Гра триває доти, доки ряд зможуть відтворити діти.

Мета: розвиток механічної слухової пам’яті.

Гра „Загадкова скринька”

Мета: розвиток наочно-образного мислення.

Ведучий показує скриньку. Дитина обирає картинку зі скриньки, не показуючи іншим. Далі розказує про неї, перелічуючи характерні ознаки предмета і призначення. Назви при цьому не дається.

Рефлексія.

Що сподобалось на уроці?

Що нового дізналися?

Чому новому навчилися?

Кiлькiсть переглядiв: 550

Коментарi