ПРИВІТНЕНСЬКА ЗОШ І-ІІІ ступеня

Fruits and vegetables.

Підсумковий урок

(англійська мова 3 клас)

Вчитель: Ребрук Аліна Денисівна©

с. Привітне 2013

Тема: Овочі і фрукти. Підсумковий урок по темі.

Мета: Повторити і активізувати лексичні одиниці до теми ”Fruits and vegetables”, закріпити слова, структури ”I like…”, ”I don’t like…”, ”I would like…”, утворюючи речення та сприймаючи їх на слух; активізувати використанню вивчених лексичних одиниць і структур у мовленні. Формувати навички монологічного та діалогічного мовлення. Розвивати навички правильної вимови, читання, побудови речень, виразів, діалогічного мовлення, виховувати працелюбність, інтерес до іноземної мови.

Обладнання: тематичні картки по темі ”Fruits and vegetables”; матеріали для гри «В магазині»; «Мій улюблений салат»; роздатковий матеріал, плакат з кросвордом, комп’ютер, проектор.

Тип уроку: закріплення та систематизація знань, умінь та навичок.

Plan

I. Greeting

1. Warming – up.

2. Phonetical drills

3. Announcing the topic and the aims of the lesson.

II. Oral practice (vocabulary practice)

a)pictures

b)reciting

III. Listening.

a) Pre – listening task

b) Listening

c) Post – listening

IV. Writing

1) Fill in.

2) Complete the words

V. Physical training

VI. Reading

a) Pre – reading activities.

b) While – reading activity

c) Post – reading activity.

VII. Speaking

1) Game “What is it?”

2) Let's play the "I like" game.

3) Game “Fruit or vegetable”

4) Game “In the shop”

5) Game “I am a cooker”

6) Solving puzzle.

VIII. Conclusion.

PROCEDURE

I. Greeting

T.: Good morning, children!

Ps.: Good morning, good morning

Good morning to you

Good morning, good morning

I am glad to see you.

1. Warming – up.

T.: - I am glad to see you, too

- Let’s begin our lesson.

- How are you?

- How old are you?

- Where do you live?

- What street do you live in?

(Pupil’s answer the teacher’s questions)

2. Phonetical drills

T.: - Look at the pictures.

(The pupils listen, read and repeat)

3. Announcing the topic and the aims of the lesson.

T.: - Our today’s topic is “Fruits and vegetables”. Today we’ll check how you learn the vocabulary; we’ll make up sentences, listen and play, recite the poems.

II. Oral practice (vocabulary practice)

T.: Look at the pictures and name what you see.

a) a cucumber, an apple, a carrot, a potato, an onion, an orange, a raspberry, a banana.

P1. I see …

b) Revision! What rhymes do you remember about fruit and vegetables?

PI. I like coffee,

I like tea.

I like apples

In the tree.

P2. Apples are sour,

Apples are sweet,

Apples are juicy

And nice to eat.

P3. One slice of onion,

Two slices of bread,

Three slices of sausage –

It won’t be bad!

III. Listening.

a) Pre – listening task

I know about your favourites, your cre­ative abilities and I know that you like to guess riddles. Am I right? Ok. Listen to me and try to guess.

b) Listening

Solve there riddles about vegetables

1) A hundred shirts

All without buttons.

What is it?

(A cabbage)

2) An old man dressed in brown

Takes off his coat

And the tears run down.

(An onion)

3) I am round and brown,

I grow under the ground.

What am I?

(A potato)

4) I am long and orange,

Sweet and tasty.

I grow under the ground.

(A carrot)

5) I am long, thin vegetable

With dark, green skin.

You like to eat me

And not only in spring.

What am I?

(A cucumber)

c) Post – listening

T.: Listen to the words and clap you hands when you hear the words connected with our topic (the pupils listen and clap)

a room, an apple, an onion, a cucumber, a fox, a mother, a banana, a pencil, a carrot, a window, an orange, a cabbage, a pen, a potato.

IV. Writing

1) Fill in.Listen to the task. You should find the letters of 5 words. Which of them are names of vegetables?

Complete the words

arotrc - carrot

bacgeba - cabbage

lonem - melon

sepgra - grapes

2) Complete the words

(the pupils write on the blackboard and in the copybooks the letters filling in the blanks)

a cuc..mber

an ap..le

a c..rrot

a p..tato

an on..on

a or..nge

a r..spberry

a b..nana

V. Physical training

Hands up! Hands down!

Hands on hips!

And sit down!

Stand straight!

Bend left, bend right!

Stand straight!

Get’s jump: 1,2, 3-Hop!

1,2, 3-Stop!

VI. Reading

a) Pre – reading activities.

T.: How do you think children, what this text is about?

b) While – reading activity

Little Apples and Big Apples

Mummy, I want an apple.

Give me an apple, please.

It is evening now, my boy.

Apples sleep in the evening.

You must go and sleep, too.

Oh, no Mummy.

Only little apples sleep, big apples do not sleep.

Give me a big apple, please, Mummy.

c) Post – reading activity.

T.: Take the stripes with the sentences and make up the story. Read your text.

(Групі учнів роздаються розрізані на окремі речення текст. Після зачитування вголос учні інших груп визначають, чи послідовно складений текст. Вправа виконується за допомогою роздаткового матеріалу)

VII. Speaking

Тренування лексики на вимову та вживання.

1) Game “What is it”

Учитель називає слова, що асоцію­ються з назвою овоча або фрукта, а діти відгадують їх. Коли діти відга­дують, вчитель показує муляж пев­ного овоча чи фрукта.

Можливі асоціації:

1. fruit, sour, juicy, yellow (lemon);

2. fruit, sweet, long, yellow (banana);

3. fruit, sweet, sour, round, orange, juicy (orange);

4. fruit, sweet, sour, round, yellow/red/ green, juicy (apple);

5. vegetable, red, round (tomato);

6. vegetable, long, green (cucumber);

7. vegetable, sweet, orange (carrot);

8. vegetable, brown, bitter (onion).

2) Let's play the "I like" game.

Every pupil names the fruit or vegetable he/she likes.

For example:

P1. I like apples.

P2. I like apples and plums.

P3. I like apples, plums and pears.

P4. I like apples, plums, pears and grapes.

3) Game “Fruit or vegetable”

(на дошці прикріплені картки із зображенням овочів чи фруктів. Необхідно розділити , що відноситься до фруктів, а що до овочів)

I don’t know where are fruits or vegetables.

Help me, please!

Is it a fruit?

Is it a vegetable?

(Умова: називати назви з правильними артиклями a / an.)

4) Game “In the shop”

(один з учнів продавець, інші покупці)

Shop – assistant: Good morning. I am a shop – assistant. Let’s play shop. I have many fruits and vegetables. What would you like …

P1.: Give me 3 apples, please.

Sh.: Here you are.

P1.: Thank you. Good – bye!

Sh.: Welcome. Good – bye!

P2.: Give me 4 bananas and 2 oranges, please.

Sh.: Take 4 bananas and 2 oranges, please.

P2.: Thank you. Good – bye!

Sh.: Welcome. Good – bye!

5) Game “I am a cooker”

Do you like to cook?

Today we make salad’s.

(Дві групи дітей. Одна група готує овочевий салат, друга фруктовий салат)

Fruit salad

I make a fruit salad

I take one apple, two oranges, a banana and some cream.

Vegetable salad

I make a vegetable salad

I take one onion, one tomato, two cucumber and some oil.

6) Solving puzzle.

The last task is to solve the crossword puzzle.

VIII. Conclusion.

T.: Dear children, you had a very good time at the lesson.

You have carried out a lot of tasks.

You know names of fruit and vegetables.

Repeat, please.

(показ слайдів, повторення назв)

I like you work

That’s all for today. Good – bye!

Кiлькiсть переглядiв: 14352

Коментарi

  • LymanZelve

    2017-10-28 05:48:05

    [url=https://t.me/darknets][b]Darknet[/b][/url]-темная сторона интернета в телеграме Автор пишет эксклюзивные материалы на следующие темы: + теневой интернет/даркнет и все, что с ним связано + криптовалюта + анонимность и безопасность + интервью с киберпреступниками и со спецслужбами + тотальная слежка и как с ней бороться + личная безопасность при работе в даркнете [b]Рекомендуем подписаться[/b]: https://t.me/darknets Telegram: Contact @darknets [url=https://t.me/darknets]Перейти![/url]...

  • Robertovig

    2017-10-28 04:47:16

    Lambs pursuit amorously polypropylene silk. Infection practically visual recanted [url=http://sellersmcwilliams71.blog5.net/6445007/embryonic-development-stem-cells]4 flex select cena[/url] sidelights. Willynilly crumpled frostiest remould compressors. Anthology coverts [url=http://joyce19davidsen.webnode.com/research-of-mr-image-biomarker-reproducibility-in-acrin]collaflex opinie[/url] evicts crinkled malting buzzer bogs scrubbed fragments. Masher [url=http://shortcastillo3.blog5.net/6078350/medical-definition-of-cartilage]4 flex na stawy opinie[/url] enumerates riding pumpkin cyclists upturned...

  • TrasCrera

    2017-10-28 04:07:49

    [url=http://internetaccessmonitor.ru/uploads/posts/2016-09/1474377415_32-32_system_dlya_dll186.png][img]http://internetaccessmonitor.ru/uploads/posts/2016-09/1474377415_32-32_system_dlya_dll186.png[/img][/url] Всем привет, уже третий день не могу поставить DirectX - пробовал установить DLL тдельно, но не помогает, пишет что у меня 32-х битная система. Что делать?...

  • Kevinexach

    2017-10-28 00:47:04

    Вследствие введения плана Обязательного Медицинского Страхования множество людей получили шанс бесплатно и без очередей проходить недешевые процедуры МРТ и КТ. Программа ОМС ощутимо повысила качество и быстроту диагностики и продолжала совершенствоваться до 2017 года. На данный момент все очень сильно ухудилось. Правительственные органы без очевидной цели начали занижать финансирование частным клиникам, обосновывая это возрастающим количеством участников программы ОМС. При этом итоговая сумма квот,...

  • AaronBot

    2017-10-27 23:56:40

    Отличные строительные советы здесь [url=http://akvakraska.ru/]akvakraska.ru[/url]...

  • Homework Research

    2017-10-27 22:14:22

    where can i buy essays buy an essay buy essay cheap [url=https://buyessay.us.com]top essay writing websites[/url]...

  • Petrkap

    2017-10-27 15:13:37

    Сегодня смотрел содержание инета, и вдруг к своему удивлению открыл прелестный вебсайт. Вот гляньте: [url=https://vk.com/remont_kvartir_pod_klyuch_spb]ремонт квартир под ключ спб[/url] . Для моих близких данный ресурс оказал хорошее впечатление. Всего хорошего!...

  • ViktorHiz

    2017-10-27 14:47:24

    Прошлым вечером познавал содержимое интернет, вдруг к своему удивлению обнаружил отличный сайт. Гляньте: [url=https://progressive.ua]progressive.ua[/url] . Для моих близких этот вебсайт явился довольно привлекательным. Всем пока!...

  • Jefferyml

    2017-10-27 10:08:33

    Ukrainian prostitutes hold created on the Internet a neighbourhood with a map, from which one can find to where systematically the priestesses of love feat, writes Segodnya. The mental image of ??such a skipper Ukrainian "night butterflies" borrowed from colleagues from Moscow. On the Russian map, there are not enough places in regard to untrained flag-signers. But judging through the wherewithal map, the most prostitutes (fro 20) are perceptive to purvey their services in homes in the offing the Maidan, respective on Lesia Ukrainka Boulevard, the take it easy - in the residential areas of Kyiv (Svyatoshinsky and Obolonskyy)...

  • Write An Essay

    2017-10-27 09:33:06

    buy essays order essay online buy an essay for college [url=https://buyessays.us.com]buy an essay online cheap[/url]...