ПРИВІТНЕНСЬКА ЗОШ І-ІІІ ступеня
Fruits and vegetables.
Підсумковий урок
(англійська мова 3 клас)
Вчитель: Ребрук Аліна Денисівна©
с. Привітне 2013
Тема: Овочі і фрукти. Підсумковий урок по темі.
Мета: Повторити і активізувати лексичні одиниці до теми ”Fruits and vegetables”, закріпити слова, структури ”I like…”, ”I don’t like…”, ”I would like…”, утворюючи речення та сприймаючи їх на слух; активізувати використанню вивчених лексичних одиниць і структур у мовленні. Формувати навички монологічного та діалогічного мовлення. Розвивати навички правильної вимови, читання, побудови речень, виразів, діалогічного мовлення, виховувати працелюбність, інтерес до іноземної мови.
Обладнання: тематичні картки по темі ”Fruits and vegetables”; матеріали для гри «В магазині»; «Мій улюблений салат»; роздатковий матеріал, плакат з кросвордом, комп’ютер, проектор.
Тип уроку: закріплення та систематизація знань, умінь та навичок.
Plan
I. Greeting
1. Warming – up.
2. Phonetical drills
3. Announcing the topic and the aims of the lesson.
II. Oral practice (vocabulary practice)
a)pictures
b)reciting
III. Listening.
a) Pre – listening task
b) Listening
c) Post – listening
IV. Writing
1) Fill in.
2) Complete the words
V. Physical training
VI. Reading
a) Pre – reading activities.
b) While – reading activity
c) Post – reading activity.
VII. Speaking
1) Game “What is it?”
2) Let's play the "I like" game.
3) Game “Fruit or vegetable”
4) Game “In the shop”
5) Game “I am a cooker”
6) Solving puzzle.
VIII. Conclusion.
PROCEDURE
I. Greeting
T.: Good morning, children!
Ps.: Good morning, good morning
Good morning to you
Good morning, good morning
I am glad to see you.
1. Warming – up.
T.: - I am glad to see you, too
- Let’s begin our lesson.
- How are you?
- How old are you?
- Where do you live?
- What street do you live in?
(Pupil’s answer the teacher’s questions)
2. Phonetical drills
T.: - Look at the pictures.
(The pupils listen, read and repeat)
3. Announcing the topic and the aims of the lesson.
T.: - Our today’s topic is “Fruits and vegetables”. Today we’ll check how you learn the vocabulary; we’ll make up sentences, listen and play, recite the poems.
II. Oral practice (vocabulary practice)
T.: Look at the pictures and name what you see.
a) a cucumber, an apple, a carrot, a potato, an onion, an orange, a raspberry, a banana.
P1. I see …
b) Revision! What rhymes do you remember about fruit and vegetables?
PI. I like coffee,
I like tea.
I like apples
In the tree.
P2. Apples are sour,
Apples are sweet,
Apples are juicy
And nice to eat.
P3. One slice of onion,
Two slices of bread,
Three slices of sausage –
It won’t be bad!
III. Listening.
a) Pre – listening task
I know about your favourites, your creative abilities and I know that you like to guess riddles. Am I right? Ok. Listen to me and try to guess.
b) Listening
Solve there riddles about vegetables
1) A hundred shirts
All without buttons.
What is it?
(A cabbage)
2) An old man dressed in brown
Takes off his coat
And the tears run down.
(An onion)
3) I am round and brown,
I grow under the ground.
What am I?
(A potato)
4) I am long and orange,
Sweet and tasty.
I grow under the ground.
(A carrot)
5) I am long, thin vegetable
With dark, green skin.
You like to eat me
And not only in spring.
What am I?
(A cucumber)
c) Post – listening
T.: Listen to the words and clap you hands when you hear the words connected with our topic (the pupils listen and clap)
a room, an apple, an onion, a cucumber, a fox, a mother, a banana, a pencil, a carrot, a window, an orange, a cabbage, a pen, a potato.
IV. Writing
1) Fill in.Listen to the task. You should find the letters of 5 words. Which of them are names of vegetables?
Complete the words
arotrc - carrot
bacgeba - cabbage
lonem - melon
sepgra - grapes
2) Complete the words
(the pupils write on the blackboard and in the copybooks the letters filling in the blanks)
a cuc..mber
an ap..le
a c..rrot
a p..tato
an on..on
a or..nge
a r..spberry
a b..nana
V. Physical training
Hands up! Hands down!
Hands on hips!
And sit down!
Stand straight!
Bend left, bend right!
Stand straight!
Get’s jump: 1,2, 3-Hop!
1,2, 3-Stop!
VI. Reading
a) Pre – reading activities.
T.: How do you think children, what this text is about?
b) While – reading activity
Little Apples and Big Apples
Mummy, I want an apple.
Give me an apple, please.
It is evening now, my boy.
Apples sleep in the evening.
You must go and sleep, too.
Oh, no Mummy.
Only little apples sleep, big apples do not sleep.
Give me a big apple, please, Mummy.
c) Post – reading activity.
T.: Take the stripes with the sentences and make up the story. Read your text.
(Групі учнів роздаються розрізані на окремі речення текст. Після зачитування вголос учні інших груп визначають, чи послідовно складений текст. Вправа виконується за допомогою роздаткового матеріалу)
VII. Speaking
Тренування лексики на вимову та вживання.
1) Game “What is it”
Учитель називає слова, що асоціюються з назвою овоча або фрукта, а діти відгадують їх. Коли діти відгадують, вчитель показує муляж певного овоча чи фрукта.
Можливі асоціації:
1. fruit, sour, juicy, yellow (lemon);
2. fruit, sweet, long, yellow (banana);
3. fruit, sweet, sour, round, orange, juicy (orange);
4. fruit, sweet, sour, round, yellow/red/ green, juicy (apple);
5. vegetable, red, round (tomato);
6. vegetable, long, green (cucumber);
7. vegetable, sweet, orange (carrot);
8. vegetable, brown, bitter (onion).
2) Let's play the "I like" game.
Every pupil names the fruit or vegetable he/she likes.
For example:
P1. I like apples.
P2. I like apples and plums.
P3. I like apples, plums and pears.
P4. I like apples, plums, pears and grapes.
3) Game “Fruit or vegetable”
(на дошці прикріплені картки із зображенням овочів чи фруктів. Необхідно розділити , що відноситься до фруктів, а що до овочів)
I don’t know where are fruits or vegetables.
Help me, please!
Is it a fruit?
Is it a vegetable?
(Умова: називати назви з правильними артиклями a / an.)
4) Game “In the shop”
(один з учнів продавець, інші покупці)
Shop – assistant: Good morning. I am a shop – assistant. Let’s play shop. I have many fruits and vegetables. What would you like …
P1.: Give me 3 apples, please.
Sh.: Here you are.
P1.: Thank you. Good – bye!
Sh.: Welcome. Good – bye!
P2.: Give me 4 bananas and 2 oranges, please.
Sh.: Take 4 bananas and 2 oranges, please.
P2.: Thank you. Good – bye!
Sh.: Welcome. Good – bye!
5) Game “I am a cooker”
Do you like to cook?
Today we make salad’s.
(Дві групи дітей. Одна група готує овочевий салат, друга фруктовий салат)
Fruit salad
I make a fruit salad
I take one apple, two oranges, a banana and some cream.
Vegetable salad
I make a vegetable salad
I take one onion, one tomato, two cucumber and some oil.
6) Solving puzzle.
The last task is to solve the crossword puzzle.
T.: Dear children, you had a very good time at the lesson.
You have carried out a lot of tasks.
You know names of fruit and vegetables.
Repeat, please.
(показ слайдів, повторення назв)
I like you work
That’s all for today. Good – bye!
tcikbjwow
2017-03-18 21:46:07[url=http://www.macmakeupcheap.com/]Mac Makeup Wholesale[/url],Makeup Cheap Wholesale Buy Mac Lipstick Online Fast Shipping From Usa....
AndrewsolGah
2017-03-18 16:00:19Andrewsol...
Shawndyday
2017-03-18 08:19:44Шлюхи http://links.orthodoxworld.ru/aaaaig на час...
gHgpare
2017-03-18 02:31:25How towards Application a Mount Buller Getaway If on your own are looking at a Mount Buller trip, yourself are picking out a vacation spot holiday that sets yourself aside versus the unwind. It does not choose very long for clean targeted visitors towards Mt Buller and Mansfield in the direction of mechanically drop inside take pleasure in with the natural environment and world of a quiet oasis that can make for the great holiday vacation any year of calendar year. If your self are fascinated inside of developing a getaway that is a tiny alternate and a notch or 2 around the typical trip, then oneself need to check out a Mt...
kapriolbgj
2017-03-17 20:02:16Приветствую Вас господа! ОДО «БИТЕХ» работает на рынке с 2005 года. Более 10 лет компания является одним из самых надежных и стабильных поставщиков спецодежды, спецобуви, перчаток рабочих, рукавиц и средств индивидуальной защиты. 1)[url=http://biteh.by]спецодежда минск[/url] – Рабочий костюм – это не просто удобная в использовании специализированная одежда для ваших сотрудников, но и возможность создать собственный фирменный имидж, выделить вашу компанию из числа конкурентов. Однако зачастую спецодежду...
Brettneect
2017-03-17 17:19:58wh0cd419009 [url=http://cialis20mg2017.com/]cialis ordering[/url]...
Oweni41
2017-03-17 14:01:44theophylline very cheap http://buy-theophylline-400mg-online.snack.ws http://www.nature.com/protocolexchange/labgroups/542769 buy jelly theophylline online...
seoEV
2017-03-17 10:16:15Добрый день. Если вам нужны клиенты - могу вам помочь. Вы получите трафик заинтересованных клиентов на свой сайт. Продвину ваш сайт в топ 10 по ключевым запросам в поисковых системах Яндекс и Гугл. Берусь за сложные случаи. В настоящий момент считаю наиболее оптимальным продвигаться по 50-100 запросам сразу.По умолчанию я сам составляю для Вас проект, подберу семантическое ядро для сайта, составлю алгоритм работы, проведу полный анализ вашей ниши.Продвижение сайта не зависит от какой либо поисковой системы, так как продвижение универсально...
dmemals
2017-03-17 05:27:05pfirstt generic cialis tadalafil btopw buy cialis...
BernardFah
2017-03-17 00:29:45Проститутки Киева https://hit.ua/site_view/108316 опытные...