ПРИВІТНЕНСЬКА ЗОШ І-ІІІ ступеня

Fruits and vegetables.

Підсумковий урок

(англійська мова 3 клас)

Вчитель: Ребрук Аліна Денисівна©

с. Привітне 2013

Тема: Овочі і фрукти. Підсумковий урок по темі.

Мета: Повторити і активізувати лексичні одиниці до теми ”Fruits and vegetables”, закріпити слова, структури ”I like…”, ”I don’t like…”, ”I would like…”, утворюючи речення та сприймаючи їх на слух; активізувати використанню вивчених лексичних одиниць і структур у мовленні. Формувати навички монологічного та діалогічного мовлення. Розвивати навички правильної вимови, читання, побудови речень, виразів, діалогічного мовлення, виховувати працелюбність, інтерес до іноземної мови.

Обладнання: тематичні картки по темі ”Fruits and vegetables”; матеріали для гри «В магазині»; «Мій улюблений салат»; роздатковий матеріал, плакат з кросвордом, комп’ютер, проектор.

Тип уроку: закріплення та систематизація знань, умінь та навичок.

Plan

I. Greeting

1. Warming – up.

2. Phonetical drills

3. Announcing the topic and the aims of the lesson.

II. Oral practice (vocabulary practice)

a)pictures

b)reciting

III. Listening.

a) Pre – listening task

b) Listening

c) Post – listening

IV. Writing

1) Fill in.

2) Complete the words

V. Physical training

VI. Reading

a) Pre – reading activities.

b) While – reading activity

c) Post – reading activity.

VII. Speaking

1) Game “What is it?”

2) Let's play the "I like" game.

3) Game “Fruit or vegetable”

4) Game “In the shop”

5) Game “I am a cooker”

6) Solving puzzle.

VIII. Conclusion.

PROCEDURE

I. Greeting

T.: Good morning, children!

Ps.: Good morning, good morning

Good morning to you

Good morning, good morning

I am glad to see you.

1. Warming – up.

T.: - I am glad to see you, too

- Let’s begin our lesson.

- How are you?

- How old are you?

- Where do you live?

- What street do you live in?

(Pupil’s answer the teacher’s questions)

2. Phonetical drills

T.: - Look at the pictures.

(The pupils listen, read and repeat)

3. Announcing the topic and the aims of the lesson.

T.: - Our today’s topic is “Fruits and vegetables”. Today we’ll check how you learn the vocabulary; we’ll make up sentences, listen and play, recite the poems.

II. Oral practice (vocabulary practice)

T.: Look at the pictures and name what you see.

a) a cucumber, an apple, a carrot, a potato, an onion, an orange, a raspberry, a banana.

P1. I see …

b) Revision! What rhymes do you remember about fruit and vegetables?

PI. I like coffee,

I like tea.

I like apples

In the tree.

P2. Apples are sour,

Apples are sweet,

Apples are juicy

And nice to eat.

P3. One slice of onion,

Two slices of bread,

Three slices of sausage –

It won’t be bad!

III. Listening.

a) Pre – listening task

I know about your favourites, your cre­ative abilities and I know that you like to guess riddles. Am I right? Ok. Listen to me and try to guess.

b) Listening

Solve there riddles about vegetables

1) A hundred shirts

All without buttons.

What is it?

(A cabbage)

2) An old man dressed in brown

Takes off his coat

And the tears run down.

(An onion)

3) I am round and brown,

I grow under the ground.

What am I?

(A potato)

4) I am long and orange,

Sweet and tasty.

I grow under the ground.

(A carrot)

5) I am long, thin vegetable

With dark, green skin.

You like to eat me

And not only in spring.

What am I?

(A cucumber)

c) Post – listening

T.: Listen to the words and clap you hands when you hear the words connected with our topic (the pupils listen and clap)

a room, an apple, an onion, a cucumber, a fox, a mother, a banana, a pencil, a carrot, a window, an orange, a cabbage, a pen, a potato.

IV. Writing

1) Fill in.Listen to the task. You should find the letters of 5 words. Which of them are names of vegetables?

Complete the words

arotrc - carrot

bacgeba - cabbage

lonem - melon

sepgra - grapes

2) Complete the words

(the pupils write on the blackboard and in the copybooks the letters filling in the blanks)

a cuc..mber

an ap..le

a c..rrot

a p..tato

an on..on

a or..nge

a r..spberry

a b..nana

V. Physical training

Hands up! Hands down!

Hands on hips!

And sit down!

Stand straight!

Bend left, bend right!

Stand straight!

Get’s jump: 1,2, 3-Hop!

1,2, 3-Stop!

VI. Reading

a) Pre – reading activities.

T.: How do you think children, what this text is about?

b) While – reading activity

Little Apples and Big Apples

Mummy, I want an apple.

Give me an apple, please.

It is evening now, my boy.

Apples sleep in the evening.

You must go and sleep, too.

Oh, no Mummy.

Only little apples sleep, big apples do not sleep.

Give me a big apple, please, Mummy.

c) Post – reading activity.

T.: Take the stripes with the sentences and make up the story. Read your text.

(Групі учнів роздаються розрізані на окремі речення текст. Після зачитування вголос учні інших груп визначають, чи послідовно складений текст. Вправа виконується за допомогою роздаткового матеріалу)

VII. Speaking

Тренування лексики на вимову та вживання.

1) Game “What is it”

Учитель називає слова, що асоцію­ються з назвою овоча або фрукта, а діти відгадують їх. Коли діти відга­дують, вчитель показує муляж пев­ного овоча чи фрукта.

Можливі асоціації:

1. fruit, sour, juicy, yellow (lemon);

2. fruit, sweet, long, yellow (banana);

3. fruit, sweet, sour, round, orange, juicy (orange);

4. fruit, sweet, sour, round, yellow/red/ green, juicy (apple);

5. vegetable, red, round (tomato);

6. vegetable, long, green (cucumber);

7. vegetable, sweet, orange (carrot);

8. vegetable, brown, bitter (onion).

2) Let's play the "I like" game.

Every pupil names the fruit or vegetable he/she likes.

For example:

P1. I like apples.

P2. I like apples and plums.

P3. I like apples, plums and pears.

P4. I like apples, plums, pears and grapes.

3) Game “Fruit or vegetable”

(на дошці прикріплені картки із зображенням овочів чи фруктів. Необхідно розділити , що відноситься до фруктів, а що до овочів)

I don’t know where are fruits or vegetables.

Help me, please!

Is it a fruit?

Is it a vegetable?

(Умова: називати назви з правильними артиклями a / an.)

4) Game “In the shop”

(один з учнів продавець, інші покупці)

Shop – assistant: Good morning. I am a shop – assistant. Let’s play shop. I have many fruits and vegetables. What would you like …

P1.: Give me 3 apples, please.

Sh.: Here you are.

P1.: Thank you. Good – bye!

Sh.: Welcome. Good – bye!

P2.: Give me 4 bananas and 2 oranges, please.

Sh.: Take 4 bananas and 2 oranges, please.

P2.: Thank you. Good – bye!

Sh.: Welcome. Good – bye!

5) Game “I am a cooker”

Do you like to cook?

Today we make salad’s.

(Дві групи дітей. Одна група готує овочевий салат, друга фруктовий салат)

Fruit salad

I make a fruit salad

I take one apple, two oranges, a banana and some cream.

Vegetable salad

I make a vegetable salad

I take one onion, one tomato, two cucumber and some oil.

6) Solving puzzle.

The last task is to solve the crossword puzzle.

VIII. Conclusion.

T.: Dear children, you had a very good time at the lesson.

You have carried out a lot of tasks.

You know names of fruit and vegetables.

Repeat, please.

(показ слайдів, повторення назв)

I like you work

That’s all for today. Good – bye!

Кiлькiсть переглядiв: 14491

Коментарi

  • Michaelorize

    2017-03-14 13:18:09

    Girls fat Ass nude !!! Look Now # 136003 Black old cubby !!! Gallery # 789074...

  • BigBonusempax

    2017-03-14 12:40:21

    Get NoW your $1500 Bonus -> http://casino1.pro...

  • RonaldSen

    2017-03-14 12:38:29

    Hello. And Bye....

  • BennySix

    2017-03-14 11:40:49

    prevenirea viermilor in organism a scapa de paraziti cu un singur instrument iarba triadei pentru viermi cum de a determina viermi fecale remediu pentru viermi in caile de atac pisici populare inseamna de viermi pentru porci care zboara vierme vultur nemozol pentru prevenirea viermilor cum ar fi caile de atac viermi populare pentru a aduce copilul acasa Totul despre viermi la pui Viermi si macinarea dinti picaturi pe greaban de purici si viermi pentru pisici agent impotriva parazitilor la oameni visez o multime de viermi la ceea ce orice medicament pentru viermi viermi intestinali [url=http://netma2933...

  • Richardroots

    2017-03-14 09:28:32

    buy viagra order viagra [url=http://dattorrent.com/]order viagra[/url] cialis...

  • sergei#inkomoff[EdhuqesofzejsVI,2,4]

    2017-03-14 03:16:27

    Народ, это не спам. Ниже список сайтов-мошенников, которые обманывают людей. Все отзывы на них вымышленные. Они сотрудничают с автосалонами-лохотронами [url="http://avtosalon-review.ru/"]прон отзывы[/url] [url="http://otzivalko.ru"]автосалоны отзывы [/url] [url="http://kritika.su"]условный автосалоне[/url] [url="http://rusavtodiler.ru"]отзывы[/url] [url="http://xn--80aaf1bkbccckpk.xn--p1ai/"]автосалоны отзывы[/url] [url="http://xn----8sbahbbnyi0aqgkcbs0akg.xn--p1ai/"]прон отзывы[/url]...

  • Jamesevimb

    2017-03-14 02:18:53

    de viermi remedii populare pentru pisici usturoi de la viermi la om viermi infectie simptome cum sa se stabileasca faptul ca viermii ies oxid de magneziu cu viermi dupa viermi de teren de viermi la caini medicamente de droguri de-worming pentru pisici drontal viermi cauza de infertilitate decat pentru a scapa de tenii Helix oua de viermi fecale Ele arata ca niste viermi in fecale ale unui copil sub un an fotografie daca este posibil sa bea tablete de viermi cu antibiotice cainii tratati pentru viermi despre cantecul vierme atunci cand pentru a se obtine o tableta de la viermi [url=http://perty4316...

  • ldemals

    2017-03-13 15:38:17

    cthankf http://tadalafil365.bid/ fwritingu http://tadalafil365.bid/...

  • Gloriabiz

    2017-03-13 03:19:35

    Вас приветствует команда сайта Сибирки, сайта, на котором размещают анкеты 86% всех [URL=http://nsk.sibirki.com]проститутки новосибирска[/URL] [URL=http://sib.nsexy.ru]проститутки новосибирска[/URL] [URL=http://www.siblaguna.net]проститутки новосибирска[/URL]...

  • RomanTem

    2017-03-12 23:17:40

    [url=https://www.youtube.com/watch?v=qXXVjzpZRuQ]посылка из китая[/url]...