ПРИВІТНЕНСЬКА ЗОШ І-ІІІ ступеня

Fruits and vegetables.

Підсумковий урок

(англійська мова 3 клас)

Вчитель: Ребрук Аліна Денисівна©

с. Привітне 2013

Тема: Овочі і фрукти. Підсумковий урок по темі.

Мета: Повторити і активізувати лексичні одиниці до теми ”Fruits and vegetables”, закріпити слова, структури ”I like…”, ”I don’t like…”, ”I would like…”, утворюючи речення та сприймаючи їх на слух; активізувати використанню вивчених лексичних одиниць і структур у мовленні. Формувати навички монологічного та діалогічного мовлення. Розвивати навички правильної вимови, читання, побудови речень, виразів, діалогічного мовлення, виховувати працелюбність, інтерес до іноземної мови.

Обладнання: тематичні картки по темі ”Fruits and vegetables”; матеріали для гри «В магазині»; «Мій улюблений салат»; роздатковий матеріал, плакат з кросвордом, комп’ютер, проектор.

Тип уроку: закріплення та систематизація знань, умінь та навичок.

Plan

I. Greeting

1. Warming – up.

2. Phonetical drills

3. Announcing the topic and the aims of the lesson.

II. Oral practice (vocabulary practice)

a)pictures

b)reciting

III. Listening.

a) Pre – listening task

b) Listening

c) Post – listening

IV. Writing

1) Fill in.

2) Complete the words

V. Physical training

VI. Reading

a) Pre – reading activities.

b) While – reading activity

c) Post – reading activity.

VII. Speaking

1) Game “What is it?”

2) Let's play the "I like" game.

3) Game “Fruit or vegetable”

4) Game “In the shop”

5) Game “I am a cooker”

6) Solving puzzle.

VIII. Conclusion.

PROCEDURE

I. Greeting

T.: Good morning, children!

Ps.: Good morning, good morning

Good morning to you

Good morning, good morning

I am glad to see you.

1. Warming – up.

T.: - I am glad to see you, too

- Let’s begin our lesson.

- How are you?

- How old are you?

- Where do you live?

- What street do you live in?

(Pupil’s answer the teacher’s questions)

2. Phonetical drills

T.: - Look at the pictures.

(The pupils listen, read and repeat)

3. Announcing the topic and the aims of the lesson.

T.: - Our today’s topic is “Fruits and vegetables”. Today we’ll check how you learn the vocabulary; we’ll make up sentences, listen and play, recite the poems.

II. Oral practice (vocabulary practice)

T.: Look at the pictures and name what you see.

a) a cucumber, an apple, a carrot, a potato, an onion, an orange, a raspberry, a banana.

P1. I see …

b) Revision! What rhymes do you remember about fruit and vegetables?

PI. I like coffee,

I like tea.

I like apples

In the tree.

P2. Apples are sour,

Apples are sweet,

Apples are juicy

And nice to eat.

P3. One slice of onion,

Two slices of bread,

Three slices of sausage –

It won’t be bad!

III. Listening.

a) Pre – listening task

I know about your favourites, your cre­ative abilities and I know that you like to guess riddles. Am I right? Ok. Listen to me and try to guess.

b) Listening

Solve there riddles about vegetables

1) A hundred shirts

All without buttons.

What is it?

(A cabbage)

2) An old man dressed in brown

Takes off his coat

And the tears run down.

(An onion)

3) I am round and brown,

I grow under the ground.

What am I?

(A potato)

4) I am long and orange,

Sweet and tasty.

I grow under the ground.

(A carrot)

5) I am long, thin vegetable

With dark, green skin.

You like to eat me

And not only in spring.

What am I?

(A cucumber)

c) Post – listening

T.: Listen to the words and clap you hands when you hear the words connected with our topic (the pupils listen and clap)

a room, an apple, an onion, a cucumber, a fox, a mother, a banana, a pencil, a carrot, a window, an orange, a cabbage, a pen, a potato.

IV. Writing

1) Fill in.Listen to the task. You should find the letters of 5 words. Which of them are names of vegetables?

Complete the words

arotrc - carrot

bacgeba - cabbage

lonem - melon

sepgra - grapes

2) Complete the words

(the pupils write on the blackboard and in the copybooks the letters filling in the blanks)

a cuc..mber

an ap..le

a c..rrot

a p..tato

an on..on

a or..nge

a r..spberry

a b..nana

V. Physical training

Hands up! Hands down!

Hands on hips!

And sit down!

Stand straight!

Bend left, bend right!

Stand straight!

Get’s jump: 1,2, 3-Hop!

1,2, 3-Stop!

VI. Reading

a) Pre – reading activities.

T.: How do you think children, what this text is about?

b) While – reading activity

Little Apples and Big Apples

Mummy, I want an apple.

Give me an apple, please.

It is evening now, my boy.

Apples sleep in the evening.

You must go and sleep, too.

Oh, no Mummy.

Only little apples sleep, big apples do not sleep.

Give me a big apple, please, Mummy.

c) Post – reading activity.

T.: Take the stripes with the sentences and make up the story. Read your text.

(Групі учнів роздаються розрізані на окремі речення текст. Після зачитування вголос учні інших груп визначають, чи послідовно складений текст. Вправа виконується за допомогою роздаткового матеріалу)

VII. Speaking

Тренування лексики на вимову та вживання.

1) Game “What is it”

Учитель називає слова, що асоцію­ються з назвою овоча або фрукта, а діти відгадують їх. Коли діти відга­дують, вчитель показує муляж пев­ного овоча чи фрукта.

Можливі асоціації:

1. fruit, sour, juicy, yellow (lemon);

2. fruit, sweet, long, yellow (banana);

3. fruit, sweet, sour, round, orange, juicy (orange);

4. fruit, sweet, sour, round, yellow/red/ green, juicy (apple);

5. vegetable, red, round (tomato);

6. vegetable, long, green (cucumber);

7. vegetable, sweet, orange (carrot);

8. vegetable, brown, bitter (onion).

2) Let's play the "I like" game.

Every pupil names the fruit or vegetable he/she likes.

For example:

P1. I like apples.

P2. I like apples and plums.

P3. I like apples, plums and pears.

P4. I like apples, plums, pears and grapes.

3) Game “Fruit or vegetable”

(на дошці прикріплені картки із зображенням овочів чи фруктів. Необхідно розділити , що відноситься до фруктів, а що до овочів)

I don’t know where are fruits or vegetables.

Help me, please!

Is it a fruit?

Is it a vegetable?

(Умова: називати назви з правильними артиклями a / an.)

4) Game “In the shop”

(один з учнів продавець, інші покупці)

Shop – assistant: Good morning. I am a shop – assistant. Let’s play shop. I have many fruits and vegetables. What would you like …

P1.: Give me 3 apples, please.

Sh.: Here you are.

P1.: Thank you. Good – bye!

Sh.: Welcome. Good – bye!

P2.: Give me 4 bananas and 2 oranges, please.

Sh.: Take 4 bananas and 2 oranges, please.

P2.: Thank you. Good – bye!

Sh.: Welcome. Good – bye!

5) Game “I am a cooker”

Do you like to cook?

Today we make salad’s.

(Дві групи дітей. Одна група готує овочевий салат, друга фруктовий салат)

Fruit salad

I make a fruit salad

I take one apple, two oranges, a banana and some cream.

Vegetable salad

I make a vegetable salad

I take one onion, one tomato, two cucumber and some oil.

6) Solving puzzle.

The last task is to solve the crossword puzzle.

VIII. Conclusion.

T.: Dear children, you had a very good time at the lesson.

You have carried out a lot of tasks.

You know names of fruit and vegetables.

Repeat, please.

(показ слайдів, повторення назв)

I like you work

That’s all for today. Good – bye!

Кiлькiсть переглядiв: 14606

Коментарi

  • MichaelTAL

    2017-08-21 03:34:41

    порно проститутки зоо порно видео бесплатно купить синтетический наркотик [url=http://pravogolosa.net/]продажа курительных смесей[/url] проститутки нижнего новгорода заказать курительные смеси...

  • AlissaAtroloomimi

    2017-08-21 02:12:32

    Как легко начать зарабатывать на рынке рекламы? новая Бизнес-идея ПОКУПАЕМ ВРЕМЯ => [url=https://buytime.info]Узнай, как это работает![/url]...

  • Baixario

    2017-08-21 02:02:14

    Baixar video o mp3 OS 10 MATERIAIS MAIS INCOMUNS - YouTube OS 10 MATERIAIS MAIS INCOMUNS 1.MATERIAL ULTRAHIDROFOBICO https://baixar.one/channel/UCOE-Of0_96xY3Xf1lR4e2Sw https://baixar.one/watch?v=IPM8OR6W6W... Baixar video o mp3 Por que DOLORES UMBRIDGE se tornou uma pessoa ruim? - YouTube Fechando a #BEXHarryPotterTour nesse mes de Agosto, voce consegue parcelar o saldo em 10 vezes sem juros. Aproveite, pois e uma promocao apenas desse mes! ht... Baixar video o mp3 4 fatos que concluem que o Egito foi visitado por alienigenas - YouTube Conheca o Fatos MAX, nosso mais novo canal onde voce podera conferir tudo que nao da tempo de passar aqui...

  • Davidrob

    2017-08-20 23:48:09

    Фонд http://www.orengma.ru/ развития интернет-инициатив (ФРИИ) инвестирует в Семантик Хаб — сервис на основе искусственного интеллекта по выявлению потенциала http://www.orengma.ru/ кандидатов в препараты. К сделке присоединились предприниматели Валентин Дороничев и Владимир Преображенский, совокупный объем инвестиций составил 24 млн рублей. «Робот» Семантик Хаб собирает и http://www.orengma.ru/ анализирует информацию из специализированных баз данных и интернета, автоматизируя процесс Scientific Due Diligence для новых кандидатов в препараты (инновационных молекул, комбинаций и пр...

  • DonaldStymn

    2017-08-20 22:31:14

    Всем привет! Класный у вас сайт! Нашёл интересное в сети: [url=http://itcyber.ru/information-technology-it/12082-sunny-optical-technology-sdelala-kameru-dlya-smartfona-huawei-p9.html] Sunny Optical Technology сделала камеру для смартфона Huawei P9 [/url] [b] Лучшие приложения, фильмы и музыка по версии Apple в 2014 году [/b] http://itcyber.ru/news/9948-luchshie-prilozheniya-filmy-i-muzyka-po-versii-apple-v-2014-godu.html http://itcyber.ru/news/12703-poyavilis-detali-o-mobilnom-flagmane-geforce-gtx-1080m...

  • Romanslamp

    2017-08-20 20:21:04

    проститутки видео порно зоофилы бесплатно курительная смесь соль [url=http://pravogolosa.net/]продажа курительных смесей[/url] купить огнестрельное оружие пистолет детские порно ролики...

  • Dilon

    2017-08-20 06:25:50

    купка авто субару.Сегодня наш менеджер находясь на авторынке сообщил что к нему подошел клиент на рынке и предложил по программе скупка авто выкупить субару форестер ,что продает его уже несколько месяцев и не может продать так как автомобиль субару специфический и дорогой в обслуживании его не хотят покупать. Объяснив клиенту что цена выкупа авто по программе скупка авто будет ниже чем рыночная в виду специфичности автомобиля. Автомобили субару оснащены оппозитным двигателем, который любит хороший дорогой бензин, и такой же уход за автомобилем https://vikupauto...

  • ThaddeusWV

    2017-08-20 05:33:01

    Доброго времени суток,мы специализируемся на грузоперевозках в Крыму по индивидуальному заказу. В наши услуги входит все нужное: - автомобили разной кубатуры и предназначний - грузчики - Страховочное оборудование Звоните , консультация именно вашей потребности и более точный расчет по цене - бескорыстно! Сроки. Гарантии. Официальное оформление. Ниже сайт: http://gruzoperevozkisevastopol.ru [url=http://gruzoperevozkisevastopol.ru] грузоперевозки в Севастополе [/url] https://vk.com/sevastopolgruz...

  • MichaelBum

    2017-08-20 01:08:27

    Самые лучшие рецепты здесь [url=http://cakeblog.su/]cakeblog.su[/url]...

  • QuadirEl

    2017-08-19 22:27:33

    The reason of biosimilar medicines is expected to consequence in total savings from 11. Generic medicines are occupied more time after time for treatment because they are as productive as the original medicine, but cost far less. The give of noesis [url=http://orientalbirdimages.org/editions/catalog28/directory16/]buy doxazosin 4 mg amex[/url] acute gastritis symptoms uk. Affirm Mechanism of Medicines of Latvia is constant a group media offensive between 7-11 November 2016 to raise reporting of suspected medicines side effects, as voice of an EU-wide awareness week...