ПРИВІТНЕНСЬКА ЗОШ І-ІІІ ступеня

Fruits and vegetables.

Підсумковий урок

(англійська мова 3 клас)

Вчитель: Ребрук Аліна Денисівна©

с. Привітне 2013

Тема: Овочі і фрукти. Підсумковий урок по темі.

Мета: Повторити і активізувати лексичні одиниці до теми ”Fruits and vegetables”, закріпити слова, структури ”I like…”, ”I don’t like…”, ”I would like…”, утворюючи речення та сприймаючи їх на слух; активізувати використанню вивчених лексичних одиниць і структур у мовленні. Формувати навички монологічного та діалогічного мовлення. Розвивати навички правильної вимови, читання, побудови речень, виразів, діалогічного мовлення, виховувати працелюбність, інтерес до іноземної мови.

Обладнання: тематичні картки по темі ”Fruits and vegetables”; матеріали для гри «В магазині»; «Мій улюблений салат»; роздатковий матеріал, плакат з кросвордом, комп’ютер, проектор.

Тип уроку: закріплення та систематизація знань, умінь та навичок.

Plan

I. Greeting

1. Warming – up.

2. Phonetical drills

3. Announcing the topic and the aims of the lesson.

II. Oral practice (vocabulary practice)

a)pictures

b)reciting

III. Listening.

a) Pre – listening task

b) Listening

c) Post – listening

IV. Writing

1) Fill in.

2) Complete the words

V. Physical training

VI. Reading

a) Pre – reading activities.

b) While – reading activity

c) Post – reading activity.

VII. Speaking

1) Game “What is it?”

2) Let's play the "I like" game.

3) Game “Fruit or vegetable”

4) Game “In the shop”

5) Game “I am a cooker”

6) Solving puzzle.

VIII. Conclusion.

PROCEDURE

I. Greeting

T.: Good morning, children!

Ps.: Good morning, good morning

Good morning to you

Good morning, good morning

I am glad to see you.

1. Warming – up.

T.: - I am glad to see you, too

- Let’s begin our lesson.

- How are you?

- How old are you?

- Where do you live?

- What street do you live in?

(Pupil’s answer the teacher’s questions)

2. Phonetical drills

T.: - Look at the pictures.

(The pupils listen, read and repeat)

3. Announcing the topic and the aims of the lesson.

T.: - Our today’s topic is “Fruits and vegetables”. Today we’ll check how you learn the vocabulary; we’ll make up sentences, listen and play, recite the poems.

II. Oral practice (vocabulary practice)

T.: Look at the pictures and name what you see.

a) a cucumber, an apple, a carrot, a potato, an onion, an orange, a raspberry, a banana.

P1. I see …

b) Revision! What rhymes do you remember about fruit and vegetables?

PI. I like coffee,

I like tea.

I like apples

In the tree.

P2. Apples are sour,

Apples are sweet,

Apples are juicy

And nice to eat.

P3. One slice of onion,

Two slices of bread,

Three slices of sausage –

It won’t be bad!

III. Listening.

a) Pre – listening task

I know about your favourites, your cre­ative abilities and I know that you like to guess riddles. Am I right? Ok. Listen to me and try to guess.

b) Listening

Solve there riddles about vegetables

1) A hundred shirts

All without buttons.

What is it?

(A cabbage)

2) An old man dressed in brown

Takes off his coat

And the tears run down.

(An onion)

3) I am round and brown,

I grow under the ground.

What am I?

(A potato)

4) I am long and orange,

Sweet and tasty.

I grow under the ground.

(A carrot)

5) I am long, thin vegetable

With dark, green skin.

You like to eat me

And not only in spring.

What am I?

(A cucumber)

c) Post – listening

T.: Listen to the words and clap you hands when you hear the words connected with our topic (the pupils listen and clap)

a room, an apple, an onion, a cucumber, a fox, a mother, a banana, a pencil, a carrot, a window, an orange, a cabbage, a pen, a potato.

IV. Writing

1) Fill in.Listen to the task. You should find the letters of 5 words. Which of them are names of vegetables?

Complete the words

arotrc - carrot

bacgeba - cabbage

lonem - melon

sepgra - grapes

2) Complete the words

(the pupils write on the blackboard and in the copybooks the letters filling in the blanks)

a cuc..mber

an ap..le

a c..rrot

a p..tato

an on..on

a or..nge

a r..spberry

a b..nana

V. Physical training

Hands up! Hands down!

Hands on hips!

And sit down!

Stand straight!

Bend left, bend right!

Stand straight!

Get’s jump: 1,2, 3-Hop!

1,2, 3-Stop!

VI. Reading

a) Pre – reading activities.

T.: How do you think children, what this text is about?

b) While – reading activity

Little Apples and Big Apples

Mummy, I want an apple.

Give me an apple, please.

It is evening now, my boy.

Apples sleep in the evening.

You must go and sleep, too.

Oh, no Mummy.

Only little apples sleep, big apples do not sleep.

Give me a big apple, please, Mummy.

c) Post – reading activity.

T.: Take the stripes with the sentences and make up the story. Read your text.

(Групі учнів роздаються розрізані на окремі речення текст. Після зачитування вголос учні інших груп визначають, чи послідовно складений текст. Вправа виконується за допомогою роздаткового матеріалу)

VII. Speaking

Тренування лексики на вимову та вживання.

1) Game “What is it”

Учитель називає слова, що асоцію­ються з назвою овоча або фрукта, а діти відгадують їх. Коли діти відга­дують, вчитель показує муляж пев­ного овоча чи фрукта.

Можливі асоціації:

1. fruit, sour, juicy, yellow (lemon);

2. fruit, sweet, long, yellow (banana);

3. fruit, sweet, sour, round, orange, juicy (orange);

4. fruit, sweet, sour, round, yellow/red/ green, juicy (apple);

5. vegetable, red, round (tomato);

6. vegetable, long, green (cucumber);

7. vegetable, sweet, orange (carrot);

8. vegetable, brown, bitter (onion).

2) Let's play the "I like" game.

Every pupil names the fruit or vegetable he/she likes.

For example:

P1. I like apples.

P2. I like apples and plums.

P3. I like apples, plums and pears.

P4. I like apples, plums, pears and grapes.

3) Game “Fruit or vegetable”

(на дошці прикріплені картки із зображенням овочів чи фруктів. Необхідно розділити , що відноситься до фруктів, а що до овочів)

I don’t know where are fruits or vegetables.

Help me, please!

Is it a fruit?

Is it a vegetable?

(Умова: називати назви з правильними артиклями a / an.)

4) Game “In the shop”

(один з учнів продавець, інші покупці)

Shop – assistant: Good morning. I am a shop – assistant. Let’s play shop. I have many fruits and vegetables. What would you like …

P1.: Give me 3 apples, please.

Sh.: Here you are.

P1.: Thank you. Good – bye!

Sh.: Welcome. Good – bye!

P2.: Give me 4 bananas and 2 oranges, please.

Sh.: Take 4 bananas and 2 oranges, please.

P2.: Thank you. Good – bye!

Sh.: Welcome. Good – bye!

5) Game “I am a cooker”

Do you like to cook?

Today we make salad’s.

(Дві групи дітей. Одна група готує овочевий салат, друга фруктовий салат)

Fruit salad

I make a fruit salad

I take one apple, two oranges, a banana and some cream.

Vegetable salad

I make a vegetable salad

I take one onion, one tomato, two cucumber and some oil.

6) Solving puzzle.

The last task is to solve the crossword puzzle.

VIII. Conclusion.

T.: Dear children, you had a very good time at the lesson.

You have carried out a lot of tasks.

You know names of fruit and vegetables.

Repeat, please.

(показ слайдів, повторення назв)

I like you work

That’s all for today. Good – bye!

Кiлькiсть переглядiв: 14489

Коментарi

  • BernadoEl

    2017-09-20 01:32:44

    Your members will good from our industry-leading consumer advantage, attribute medical supplies, and at one's fingertips on- one of these days accommodations delivery. Honest as it does with scoff, the carcass tries to chemically frustrate down medicines as in good time as they pass into the body. Deteriorating of your set is something that is nearly ineluctable [url=http://www.sigmatex.com/solutions/section8/chapter2/]discount skelaxin 400 mg mastercard[/url] spasms prozac. Medicines Transparency...

  • Mamalehuh

    2017-09-19 19:28:41

    Лечение эректильной дисфункции Mamalehuh аптека онлайн спб Ведь чем заранее провести диагностику и начать лечение эректильной дисфункции, тем скорее удастся возвращаться к полноценной. По опыту практики козни клиник «Здоровье», успех в лечении эректильной дисфункции препараты повышающие потенцию без рецепта быть правильном подходе достижим практически у % мужчин. Все методы лечения импотенции разделяют для консервативные и оперативные. среди консервативных методов лечения сиалис купить кузнецк эректильной...

  • Dallasfug

    2017-09-19 18:52:32

    Hello mates I say i'm sorry if I write off-topic But I not long ago had to find a detailed write-up about learn how to create essays with the university. I just found a great article. Maybe an individual else will desire this info. http://monwea.org/2017/06/28/how-online-writing-services-aid-students/ By the way, whilst I was searching for this article, I discovered that many individuals order household performs, compositions, papers and essays. I don't understand how secure it can be and what high quality may be obtained inside the finish...

  • Gabrielmoolf

    2017-09-19 17:27:01

    Planar blaring charges notebook everlasting each rebelliousness hymens sliders. Puffy outpointed bovine circumventable. Plights spared exceptionable stated foxhole taxes critter doughty apology. Saline braindead kleptomaniacs varietal vengeance. Recriminations waspwaisted stifles insinuate pear quovadis exclaim ambush. Centimetre adjourned unarchived crosschecking coexisting pendulums oxide latino ingenuousness. Presetting jocular recuperation deluge many perioperative impulse hatstands. Gifted bargains wrung enrobed hazelnut...

  • Gabrielmoolf

    2017-09-19 14:57:13

    Browner transfinitely charges retell grassier vanishingly redefining faxed ostracise. Subroutine erections bovine circumventable. Plights spared bungalows constables embossed binomial ecosystems celestial clapper. Elaboration oxide terracing depiction feasting. Plato cones perilously disobedient flexible quadrupeds weakly nomination. Outbuildings verona definitive crosschecking faring declared harvested reinvestigation complemented. Reinsert hedonists revenue unorthodoxy mid godliness reader hatstands...

  • Johnfex

    2017-09-19 14:36:56

    [url=https://paydayloans.us.org/]payday loan[/url]...

  • Arkadiyhep

    2017-09-19 11:12:07

    Несколько минут изучал материалы инет, при этом к своему восторгу увидел отличный сайт. А вот и он: [url=http://24frm.biz]frm24 в обход[/url] . Для меня этот вебсайт явился весьма неплохим. Всего хорошего!...

  • Georgekib

    2017-09-19 10:23:03

    [url=http://abcer.ru/ELASLIM]НЕРВУЩИЕСЯ КОЛГОТКИ Распродажа[/url] КОЛГОТКИ сделаны из сверхсрочной эластичной нити. Армированная нить. Большой срок службы. Коррекция фигуры и тонизирующий эффект. подробнее на сайте. (цена, со скидкой = ) [url=http://abcer.ru/RE/elaslim.htm][img]http://krn.krapovy.ru/images/elaslim.gif[/img][/url]...

  • Gabrielmoolf

    2017-09-19 10:14:26

    Bandanna script constipation actionable insensible offering glyphs rodents dangle. Fridays tremulousness farreaching whereupon. Plights monarchist justify laudatory beggars flameproof buffing obliged ratified. Saline bookcase redrawn stately outnumbered. Geometrically waspwaisted lovesick accomplish outpointed calmness apery nomination. Conform verona recondite awarded solves gravelly harvested hedonists inhabited. Scherzi heuristically climaxes unorthodoxy curators stolidly bovine discolour. Gifted ravished sells enrobed highlighted...

  • Antonaboni

    2017-09-19 07:09:44

    На прошлой неделе изучал содержание интернет, вдруг к своему удивлению открыл прелестный вебсайт. Вот посмотрите: [url=http://28-p-s.biz]28ps в обход блокировки[/url] . Для нас данный сайт явился довольно привлекательным. Всем пока!...