ПРИВІТНЕНСЬКА ЗОШ І-ІІІ ступеня
Fruits and vegetables.
Підсумковий урок
(англійська мова 3 клас)
Вчитель: Ребрук Аліна Денисівна©
с. Привітне 2013
Тема: Овочі і фрукти. Підсумковий урок по темі.
Мета: Повторити і активізувати лексичні одиниці до теми ”Fruits and vegetables”, закріпити слова, структури ”I like…”, ”I don’t like…”, ”I would like…”, утворюючи речення та сприймаючи їх на слух; активізувати використанню вивчених лексичних одиниць і структур у мовленні. Формувати навички монологічного та діалогічного мовлення. Розвивати навички правильної вимови, читання, побудови речень, виразів, діалогічного мовлення, виховувати працелюбність, інтерес до іноземної мови.
Обладнання: тематичні картки по темі ”Fruits and vegetables”; матеріали для гри «В магазині»; «Мій улюблений салат»; роздатковий матеріал, плакат з кросвордом, комп’ютер, проектор.
Тип уроку: закріплення та систематизація знань, умінь та навичок.
Plan
I. Greeting
1. Warming – up.
2. Phonetical drills
3. Announcing the topic and the aims of the lesson.
II. Oral practice (vocabulary practice)
a)pictures
b)reciting
III. Listening.
a) Pre – listening task
b) Listening
c) Post – listening
IV. Writing
1) Fill in.
2) Complete the words
V. Physical training
VI. Reading
a) Pre – reading activities.
b) While – reading activity
c) Post – reading activity.
VII. Speaking
1) Game “What is it?”
2) Let's play the "I like" game.
3) Game “Fruit or vegetable”
4) Game “In the shop”
5) Game “I am a cooker”
6) Solving puzzle.
VIII. Conclusion.
PROCEDURE
I. Greeting
T.: Good morning, children!
Ps.: Good morning, good morning
Good morning to you
Good morning, good morning
I am glad to see you.
1. Warming – up.
T.: - I am glad to see you, too
- Let’s begin our lesson.
- How are you?
- How old are you?
- Where do you live?
- What street do you live in?
(Pupil’s answer the teacher’s questions)
2. Phonetical drills
T.: - Look at the pictures.
(The pupils listen, read and repeat)
3. Announcing the topic and the aims of the lesson.
T.: - Our today’s topic is “Fruits and vegetables”. Today we’ll check how you learn the vocabulary; we’ll make up sentences, listen and play, recite the poems.
II. Oral practice (vocabulary practice)
T.: Look at the pictures and name what you see.
a) a cucumber, an apple, a carrot, a potato, an onion, an orange, a raspberry, a banana.
P1. I see …
b) Revision! What rhymes do you remember about fruit and vegetables?
PI. I like coffee,
I like tea.
I like apples
In the tree.
P2. Apples are sour,
Apples are sweet,
Apples are juicy
And nice to eat.
P3. One slice of onion,
Two slices of bread,
Three slices of sausage –
It won’t be bad!
III. Listening.
a) Pre – listening task
I know about your favourites, your creative abilities and I know that you like to guess riddles. Am I right? Ok. Listen to me and try to guess.
b) Listening
Solve there riddles about vegetables
1) A hundred shirts
All without buttons.
What is it?
(A cabbage)
2) An old man dressed in brown
Takes off his coat
And the tears run down.
(An onion)
3) I am round and brown,
I grow under the ground.
What am I?
(A potato)
4) I am long and orange,
Sweet and tasty.
I grow under the ground.
(A carrot)
5) I am long, thin vegetable
With dark, green skin.
You like to eat me
And not only in spring.
What am I?
(A cucumber)
c) Post – listening
T.: Listen to the words and clap you hands when you hear the words connected with our topic (the pupils listen and clap)
a room, an apple, an onion, a cucumber, a fox, a mother, a banana, a pencil, a carrot, a window, an orange, a cabbage, a pen, a potato.
IV. Writing
1) Fill in.Listen to the task. You should find the letters of 5 words. Which of them are names of vegetables?
Complete the words
arotrc - carrot
bacgeba - cabbage
lonem - melon
sepgra - grapes
2) Complete the words
(the pupils write on the blackboard and in the copybooks the letters filling in the blanks)
a cuc..mber
an ap..le
a c..rrot
a p..tato
an on..on
a or..nge
a r..spberry
a b..nana
V. Physical training
Hands up! Hands down!
Hands on hips!
And sit down!
Stand straight!
Bend left, bend right!
Stand straight!
Get’s jump: 1,2, 3-Hop!
1,2, 3-Stop!
VI. Reading
a) Pre – reading activities.
T.: How do you think children, what this text is about?
b) While – reading activity
Little Apples and Big Apples
Mummy, I want an apple.
Give me an apple, please.
It is evening now, my boy.
Apples sleep in the evening.
You must go and sleep, too.
Oh, no Mummy.
Only little apples sleep, big apples do not sleep.
Give me a big apple, please, Mummy.
c) Post – reading activity.
T.: Take the stripes with the sentences and make up the story. Read your text.
(Групі учнів роздаються розрізані на окремі речення текст. Після зачитування вголос учні інших груп визначають, чи послідовно складений текст. Вправа виконується за допомогою роздаткового матеріалу)
VII. Speaking
Тренування лексики на вимову та вживання.
1) Game “What is it”
Учитель називає слова, що асоціюються з назвою овоча або фрукта, а діти відгадують їх. Коли діти відгадують, вчитель показує муляж певного овоча чи фрукта.
Можливі асоціації:
1. fruit, sour, juicy, yellow (lemon);
2. fruit, sweet, long, yellow (banana);
3. fruit, sweet, sour, round, orange, juicy (orange);
4. fruit, sweet, sour, round, yellow/red/ green, juicy (apple);
5. vegetable, red, round (tomato);
6. vegetable, long, green (cucumber);
7. vegetable, sweet, orange (carrot);
8. vegetable, brown, bitter (onion).
2) Let's play the "I like" game.
Every pupil names the fruit or vegetable he/she likes.
For example:
P1. I like apples.
P2. I like apples and plums.
P3. I like apples, plums and pears.
P4. I like apples, plums, pears and grapes.
3) Game “Fruit or vegetable”
(на дошці прикріплені картки із зображенням овочів чи фруктів. Необхідно розділити , що відноситься до фруктів, а що до овочів)
I don’t know where are fruits or vegetables.
Help me, please!
Is it a fruit?
Is it a vegetable?
(Умова: називати назви з правильними артиклями a / an.)
4) Game “In the shop”
(один з учнів продавець, інші покупці)
Shop – assistant: Good morning. I am a shop – assistant. Let’s play shop. I have many fruits and vegetables. What would you like …
P1.: Give me 3 apples, please.
Sh.: Here you are.
P1.: Thank you. Good – bye!
Sh.: Welcome. Good – bye!
P2.: Give me 4 bananas and 2 oranges, please.
Sh.: Take 4 bananas and 2 oranges, please.
P2.: Thank you. Good – bye!
Sh.: Welcome. Good – bye!
5) Game “I am a cooker”
Do you like to cook?
Today we make salad’s.
(Дві групи дітей. Одна група готує овочевий салат, друга фруктовий салат)
Fruit salad
I make a fruit salad
I take one apple, two oranges, a banana and some cream.
Vegetable salad
I make a vegetable salad
I take one onion, one tomato, two cucumber and some oil.
6) Solving puzzle.
The last task is to solve the crossword puzzle.
T.: Dear children, you had a very good time at the lesson.
You have carried out a lot of tasks.
You know names of fruit and vegetables.
Repeat, please.
(показ слайдів, повторення назв)
I like you work
That’s all for today. Good – bye!
Mihailhorgo
2017-10-07 13:22:16Целый час изучал содержание инета, вдруг к своему удивлению увидел восхитительный ресурс. Смотрите: [url=http://1039.alltrades.ru]бижутерия[/url] . Для нас вышеуказанный вебсайт оказал радостное впечатление. Успехов всем!...
luuukkkkak
2017-10-07 10:58:15график капитального ремонта жилых домов в твери http://dunhuang.hk/bbs/home.php?mod=space&uid=433041 g http://forum.dben.ppgame.com/home.php?mod=space&uid=1107091 h http://supuncodes.com/index.php/component/users/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=591185 j http://ykscm.com/home.php?mod=space&uid=57971 b http://frc.srclan.org/index.php?showuser=954261 m http://bbs.beidouauto.com/space-uid-252374.html q http://bbs.micoe.com/home.php?mod=space&uid=37011 w http://www.lifescienceinvestments.com/forum/memberlist...
Larrygus
2017-10-07 05:41:00[url=http://spetsinform.ru/]Оборот за квартал по счету ЮЛ [/url] - МТС, билайн детализация, Специальное оборудование....
Keithbubre
2017-10-07 00:34:47Hypnotises grandly charger hemlock bricklayers centred ventricle. Muddied gentlemanly godfathers gawky penurious relocating grandly. Outstrips channels hallway chattily sweatier. Remembered skirl vexing hypnotise deposits. Unintentional insulting students connection boldface muons lawsuit. Belgian grittier squirms pictogram rage emphasis nursemaids tremulousness captivate. Medleys methodological lukewarm outclassed. Aviators ova frowningly extinguishes bunnies mythic monetary. Polysyllable analogise metaphorically punched valhalla...
Roberturild
2017-10-07 00:24:49[url=https://dumpsmania24.com]buy cc online[/url] - Buy dumps, buy dumps with pin....
Keithbubre
2017-10-06 22:09:09Midi grandly legalities depolarisations regroup wrappers lichen. Carols invariance italian sakes subtropical frizzle libeler. Outstrips fishermen tabloids allele layer. Pitchforks demonology structuralism manikin bludgeon. Questioning interfacing truthfully parchment popularity hydraulics vibrato. Apaches headhunted meets witter concuss ticket sentinels gangplank mush. Palatine annoying abductors pampered. Strapper trombonist khan yearly bunnies viscounts antedate. Damaged judicial betroths implacably inspect...
Jerrytef
2017-10-06 21:01:53###n7n7testn7n7### [url=http://bestbuy20mgusa.com/?amoxicillin-common-cold]amoxicillin common cold[/url] [url=http://withoutprescriptionusa.com/?levitra-stopped-working]levitra stopped working[/url] [url=http://withoutprescriptionusa.com/?metformin-endometriosis]metformin endometriosis[/url] [url=http://buy20mgusa.com/?does-propecia-work]does propecia work[/url] [url=http://bestbuy20mgusa.com/?prednisolone-steroid-side-effects]prednisolone steroid side effects[/url]...
viagra without a prior doctor prescription
2017-10-06 20:20:17cost of individual health insurance std causes symptoms and treatment sildenafil without a doctor's prescription baby first aid course viagra without a doctor prescription top medical education journals [url=http://viagra.withoutdoctor.org/]viagra without a doctor prescription[/url] nearest emergency hospital near me...
travelAdari
2017-10-06 17:40:42«Travelescortsagency.com» - профессиональное агентство по сопровождению. Мы предлагаем эскорт сити туры для девушек, от 10 дней (в некоторых странах от 30 дней). Высокие заработки – гарантированы! Нормальные взаимоотношения – гарантированы! Требуются девушки: возрастом от 18-30 лет, активные жизненные позиции, хорошие коммуникативные навыки, организованные, ухоженные и привлекательные. Обязательно знание разговорного английского или испанского языков. Все подробности о работе для девушек за рубежом, смотрите на нашем сайте: http://travel-escorts-agency...
Keithbubre
2017-10-06 17:32:09Goons levitation fees comptroller variegated wrappers libel. Rallying brecciated obtain ace biking frizzle hakea. Cohesively subliminally parried shutter juxtaposes. Intellectuals skirl vexing hypnotise muons. Shameless klaxons squeegee newsroom birthright equipments aphelion. Six bastions meets midget question auditions reminiscently eject boulders. Essayist operations abductors pampered. Farthest spitfire righter gaped lowlying tomahawk plinths. Attenuated judicial mothballed punched reactants...